Bota
BE-ja po përgatit një plan sekret për makinat elektrike – Bild

BE-ja po harton legjislacion që mund t’i detyrojë flotat e automjeteve me qira dhe të korporatave të kalojnë në automjete elektrike (EV) deri në vitin 2030, raportoi Bild të shtunën, duke cituar burime në Bruksel. Direktiva thuhet se po diskutohet në heshtje nga Komisioni Evropian dhe mund të zbulohet që në fund të verës përpara se të shkojë në Parlamentin Evropian.
Rregullorja shihet si një derë e pasme për të përshpejtuar tranzicionin e gjelbër dhe për të zbatuar ndalimin e bllokut për motorët me djegie të brendshme, i cili urdhëron një ulje 100% të emetimeve të CO2 nga makinat e reja deri në vitin 2035, duke i nxjerrë në mënyrë efektive jashtë ligjit automjetet me benzinë dhe naftë. Prodhuesit e makinave e kanë kritikuar planin si shumë të kushtueshëm dhe që kërkon konvertime të plota të linjave të prodhimit.
Rregullat e reja thuhet se do të zbatohen për të gjitha kompanitë e qirasë dhe bizneset me flota makinash në të gjithë bllokun. Nëse miratohen, subjekte të tilla do të lejohen vetëm të blejnë automjete elektrike, duke ndikuar kështu në rreth 60% të shitjeve të makinave të reja, tha Bild. Një zëdhënës i Komisionit konfirmoi se puna është duke u zhvilluar për një plan të tillë, por nuk pranoi të jepte detaje.
Ligjvënësit paralajmërojnë se masa mund të dëmtojë sektorin e qirasë në Evropë: kompani të tilla si Enterprise, Hertz dhe Sixt kanë zvogëluar tashmë flotat e automjeteve elektrike në vitin 2024, duke përmendur infrastrukturën e dobët të karikimit, kostot e larta të riparimit dhe vlerat e ulëta të rishitjes. Deputeti i BE-së, Markus Ferber, i kërkoi Komisionit të hiqte dorë nga plani, duke e quajtur atë “jorealist”. Drejtori ekzekutiv i Sixt, Nico Gabriel, u pajtua, duke paralajmëruar se pak pushues marrin me qira automjete elektrike dhe se elektrifikimi i detyrueshëm do të rriste kostot e qirasë për shkak të nevojave të infrastrukturës së karikimit.
Kritikët thonë se shtytja e gjelbër e Evropës po e tendos industrinë e saj të automobilave dhe ekonominë në përgjithësi. Prodhuesit e makinave përballen me penalitete nëse nuk arrijnë të rrisin shitjet e automjeteve elektrike dhe duhet të shpenzojnë shumë për linja të reja prodhimi, bateri, karikues dhe përmirësime të rrjetit. Tranzicioni gjithashtu kërcënon vendet e punës : prodhuesi i makinave Stellantis paralajmëroi këtë muaj se mund të mbyllë fabrikat nëse nuk arrin të përmbushë afatet e BE-së. Ish-komisioneri i BE-së Thierry Breton paralajmëroi se kalimi në automjete elektrike mund të kushtojë 600,000 vende pune.
Prodhuesit kanë bërë thirrje për subvencione dhe mbështetje shtetërore për të shmangur humbjen e më shumë pjesës së tregut ndaj rivalëve në Kinë dhe SHBA.
Sektorë të tjerë përballen me probleme të ngjashme, veçanërisht ndërsa Brukseli po heq dorë gradualisht nga energjia ruse, importet e së cilës kanë rënë ndjeshëm në dritën e sanksioneve të lidhura me Ukrainën. Zyrtarët rusë kanë paralajmëruar se refuzimi i furnizimeve të saj do ta detyrojë BE-në të mbështetet në alternativa më të kushtueshme ose të ridrejtojë energjinë ruse nëpërmjet ndërmjetësve.

