DOSSIER
Kush është piloti që rrëzoi 4 avionë luftarakë “MiG” në 30 minuta
Royce Williams, në një ditë të ftohtë nëntori në 1952, Williams rrëzoi katër avionë luftarakë sovjetikë dhe u bë një legjendë për të cilën askush nuk do të dëgjonte për më shumë se 50 vite, shkruan CNN.
Ish-aviatorit detar tashmë 97-vjeçar iu dha “Kryqi i Marinës”, nderimi i dytë më i lartë ushtarak i shërbimit në një ceremoni të premten në Kaliforni.
Më 18 nëntor 1952, Williams po fluturonte me “F9F Panther”, avioni i parë luftarak i marinës amerikane, në një mision gjatë Luftës Koreane. Ai u ngrit nga aeroplanmbajtësja “USS Oriskany”, e cila po operonte me tre transportues të tjerë në një grup pune në Detin e Japonisë, i njohur gjithashtu si Deti Lindor, 100 milje larg brigjeve të Koresë së Veriut.
Ëilliams, atëherë 27 vjeç, dhe tre pilotë të tjerë luftarakë u urdhëruan nga një patrullë ajrore luftarake të fluturonin mbi pjesën më veriore të Gadishullit Korean, pranë lumit Yalu, që ndan Korenë e Veriut nga Kina, raporton abcnews.al.
Në verilindje është Rusia, atëherë pjesë e Bashkimit Sovjetik, e cila mbështeti Korenë e Veriut në konflikt. Ndërsa katër avionët e marinës amerikane fluturonin patrullën e tyre, udhëheqësi i grupit pësoi probleme mekanike me krahun e tij dhe u kthye në vendnisje. Kjo i la Ëilliams dhe krahun e tij të vetëm në mision.
Më pas, u identifikuan shtatë avionë luftarakë sovjetikë “MiG-15” që po shkonin drejt aeroplanmbajtëses amerikane. Komandantët urdhëruan dy avionët e marinës amerikane të vendoseshin mes MiG-ve dhe luftanijeve amerikane.
E ndërsa e bënin këtë, katër nga MiG-ët sovjetikë u kthyen drejt Ëilliams dhe hapën zjarr. Williams kujton se, avioni i tij ishte i përshtatshëm për luftime ajër-tokë, jo për luftime ajrore. Gjatë luftës, Ëilliams gjuajti të gjitha 760 predha 20 mm që mbante F9F.
Ai kujton se fluturoi në një model slitë me rrota lart e poshtë, me plumba që fluturonin sipër dhe poshtë tij ndërsa ai lëvizte, ndërkohë që, piloti sovjetik përpiqej të bënte një goditje të qartë.
Williams tha se ai gjithashtu e dinte se për shkak se avionët sovjetikë ishin më të shpejtë, nëse ai do të përpiqej të shkëputej ai do të vritej.
“Në atë kohë MiG-15 ishte avionic më i mirë luftarak në botë”, më i shpejtë dhe i aftë se avionët amerikanë, tha ai në intervistë.
Frika nga një luftë tjetër botërore
Lajmet për heroizmat e Ëilliams u përhapën kudo me presidentin e atëhershëm Dëight Eisenhoëer në mesin e zyrtarëve të lartë amerikanë të etur për të folur me pilotin, sipas faqes së internetit të Navy Memorial.
Pas betejës, Ëilliams u intervistua personalisht nga disa admiralë të rangut të lartë të Marinës, Sekretari i Mbrojtjes dhe gjithashtu Presidenti, pas së cilës ai u udhëzua të mos fliste pasi zyrtarët kishin frikë se incidenti mund të shkaktonte një rritje të tensioneve mes SHBA-së dhe Bashkimit Sovjetik, dhe ndoshta të ndezë Luftën e Tretë Botërore, raporton abcnews.al
Heroizmi dhe trimëria që ai tregoi për 35 minuta 70 vite më parë në qiellin mbi Paqësorin e Veriut dhe brigjet e Koresë së Veriut shpëtuan jetën e kolegëve të tij pilotëve, shokëve të anijes dhe ekuipazhit.