Connect with us

REAGIM

Politika, media, zyrtarë…Po na manipulojnë me shtatë teknika

Shtatë teknikat e manipulimit

Politikanë, gazetarë, burokratë, krerë shtetesh, drejtues apo reklamues të thjeshtë, çdo ditë zbatojnë teknika shumë specifike manipuluese.

Per cfare? Të na bindin të mendojmë dhe të veprojmë si duan ata.

Për këtë është manipulimi. Por si funksionon? Cilat janë këto teknika?

Teknika, Parimi i gradualitetit.

Si të bindni një person apo një popull të tërë për masa të reja të dhimbshme dhe të papranueshme?

Gjithmonë duhet të filloni hap pas hapi, me një kërkesë minimale, megjithëse të pakëndshme, dhe më pas ta shtyni më lart. Njerëzit kanë kujtesë të shkurtër, por nuk janë budallenj.

Një masë shumë e papëlqyeshme dhe e thënë menjëherë do të merrte kritika të menjëhershme, duke e shtyrë atë dhe duke e paraqitur gradualisht, në vend të kësaj i shtyn njerëzit t’i nënshtrohen asaj.

Efekti kameleon: një mënyrë shumë efektive për të fituar publikun, veçanërisht në politikë, është të imitosh qëndrimet, fjalorin, idetë e bashkëbiseduesit, në këtë rast popullit. Të shtiresh  si njeri i popullit e të thuash që politikanët e mëparshem, ata që kane qene para teje, kane qene te paskrupullt

Pse? Shkenca ka treguar se ka një tendencë për t’i dhënë besimin e vet kujtdo që na ngjan, që është ose i ngjan shokut tonë.

Në marrëdhëniet njerëzore, nga ana tjetër, të pretendosh se bie dakord me bashkëbiseduesin e bën atë të jetë i prirur mirë ndaj nesh.

Teknika e etiketimit: kjo formë manipulimi konsiston në lajkatimin e publikut, atribuimin e cilësive pozitive që do t’i nxisin njerëzit të bëjnë atë që u kërkohet, për të konfirmuar imazhin pozitiv që ata besojnë se kanë ngjallur.

Në luftë, lavdërimi i sakrificave, guximit dhe heroizmit të ushtarëve do t’i motivojë ata të vazhdojnë të luftojnë.

Një politikani që dëshiron të marrë masa, psh ekonomike te dhimbshme e jopopullore, për të zbutur pakënaqësinë, do t’i mjaftojë t’i bëjë thirrje ndjenjës së madhe qytetare të bashkëqytetarëve të tij, rezistencës, forcës që ata kanë treguar në përballjen e krizës.

Teknika e orkestrimit: kufizoni veten në disa ide, por përsëritni ato pa u lodhur, pa u lëkundur kurrë, pa shfaqur kurrë dyshime apo hezitime. Besimi absolut në idetë e dikujt shërben për të bindur dëgjuesin për vlefshmërinë e tyre.

Tërheqja ndaj narcisizmit: kjo teknikë është sa efektive aq edhe e vështirë për t’iu kundërvënë, siç tregohet nga suksesi i reklamimit, i cili, siç besojnë shumë, nuk kufizohet vetëm në shitjen e një produkti. Reklamat, në fakt, nxisin narcisizmin e pavetëdijshëm të një individi, dëshirën e tij për t’u ndjerë unik, i fuqishëm, “i veçantë”. Ata përdorin fjalë aluzive. Ato i nxisin konsumatorët të lidhin një produkt të caktuar me një ndjenjë mirëqenieje, lumturie, plotësie.

Blerja bëhet një mjet për të fituar prestigj ose një status të caktuar shoqëror:

“Nëse ke një makineri të fuqishme, je njeri i fuqishëm”, është mesazhi që reklama dëshiron të ngulitë në mendjen e konsumatorit.

“Nëse blen një xhevahir me vlerë, edhe ti vlen shumë”.

Teknika e derës në fytyrë ose e quajtur edhe teknika e kontrastit: kjo teknikë lindi në tregti, por më pas u përdor në mënyrë efektive në fusha të tjera, edhe ne politike. Një shitës i ofron një klienti të mundshëm një artikull shumë të shtrenjtë, të cilin ai e di se klienti do ta refuzojë dhe më pas i ofron atij një artikull të dytë me kosto më të ulët. Parimi është që fillimisht të parashikohet një blerje ose ide e papranueshme, dhe më pas të propozohet diçka më e arsyeshme në një kohë të mëvonshme, e cila në të kundërt do të duket si një alternativë shumë më tërheqëse.

Alternativa iluzore: Preferoni të shkoni në plazh apo në mal këtë fundjavë?.

Është një pyetje shumë banale, e cila megjithatë përmban një manipulim të fshehtë. Personi nuk pyetet se çfarë dëshiron të bëjë, por i ofrohen vetëm dy opsione në formën e një pyetjeje. Në fakt, kjo teknikë konsiston në dhënien e iluzionin e zgjedhjes personit të manipuluar dhe për këtë arsye është adoptuar në reklama dhe media.

Manipulimi është i pranishëm sot, i përhapur në çdo aspekt të shoqërisë sonë. Si mund të mbrohemi?

Duke u ndërgjegjësuar për teknikat, strategjitë që përdoren për ne. Njohja se cilat janë teknikat e bindjes dhe reklamimit, cilat tema përdoren për të nxitur publikun e gjerë, mund të na ndihmojë të bëhemi qytetarë të ndërgjegjshëm, të aftë për të bërë zgjedhje kritike dhe të mos jemi viktima të thashethemeve, demagogëve, mjeshtërve, manipulimeve. Njohuria është fuqi. Perdore.

Advertisement