Connect with us

Aktualitet

RAPORTI – Grupi i Këshillit të Europës: Shqipëria të parandalojë korrupsionin e ministrave

Në një raport të ri, Grupi i Shteteve të Këshillit të Evropës kundër Korrupsionit (GRECO) konstaton se në Shqipëri, kuadri ligjor për parandalimin e korrupsionit të anëtarëve të Këshillit të Ministrave dhe këshilltarëve të tyre politikë dhe të policisë, është gjithëpërfshirës, ??por gjithsesi tepër kompleks.

GRECO i bën thirrje Shqipërisë të përqendrohet në zbatimin efektiv të ligjit, veçanërisht duke përmirësuar kapacitetin e organeve përgjegjëse për parandalimin e korrupsionit dhe përmes një qasjeje proaktive ndaj hetimeve.

GRECO rekomandon në veçanti që një manual që përpilon standardet dhe rregulloret e zbatueshme t’u vihet në dispozicion personave që mbajnë poste të larta ekzekutive.

Ajo këmbëngul që çdo ministri të miratojë shpejt një plan integriteti dhe që ministrat, zëvendësministrat dhe këshilltarët duhet të informohen rregullisht për masat për të siguruar integritetin e tyre.

GRECO shpreh dyshime në lidhje me zbatimin efektiv të Kodit Ministror të Etikës 2013 dhe funksionimin aktual të komitetit të etikës bashkangjitur me të.

Dëshiron që të hartohen dhe zbatohen rregulla të qarta pas punësimit. Kuadri i përgjithshëm që detyron të interesuarit të deklarojnë pasuritë e tyre është krijuar.

Grupi i Këshillit rekomandon masa për të siguruar më shumë stabilitet në pozitat e larta në polici, pavarësisht nga konteksti politik. Shqipëria duhet të paraqesë në GRECO deri më 30 Prill 2022 një raport mbi masat e marra për të zbatuar këto rekomandime.

gsh/

I. PËRMBLEDHJE EKZEKUTIVE
1. GRECO vlerëson kuadrin ligjor për parandalimin e korrupsionit mes personave të cilëve u
janë besuar funksione të larta ekzekutive (PTEF) dhe Policisë së Shtetit në Shqipëri si
gjithëpërfshirës, por disi të shkëputur dhe tepër kompleks. Fokusi tani duhet të vihet në
koherencën e tij të përgjithshme dhe në zbatimin efektiv, në përmirësimin e kapaciteteve të
organeve përgjegjëse për zbatimin e tij dhe në miratimin e një qasjeje proaktive në drejtim të
hetimeve. Një manual që paraqet standarde dhe rregullore të ndryshme, duke ofruar udhëzime
për detyrimet e PTEF dhe të policisë dhe për rolin e secilit organ përgjegjës për zbatimin do të
lehtësonte zbatimin aktual të rregullave dhe mbikëqyrjen efektive.
2. Strategjia Ndërsektorale kundër Korrupsionit dhe Plani i Veprimit për zbatimin e tij
parashikojnë miratimin dhe zbatimin e një Plani Integriteti nga çdo ministri. Sidoqoftë, këto plane
nuk janë hartuar ende. GRECO bën thirrje për miratimin e tyre të shpejtë dhe për marrjen parasysh
të rreziqeve specifike të integritetit me të cilat mund të përballen ministrat dhe këshilltarët e tyre
politikë gjatë ushtrimit të detyrave të tyre.
3. Një Kod Etik Ministror u miratua në vitin 2013, por GRECO dyshon nëse zbatohet në praktikë
dhe nëse është funksional Komisioni i Etikës që parashikohet në Kod. Ai rekomandon adresimin e
këtij boshllëku dhe kombinimin e masave që do të miratohen me veprimtari sistematike
ndërgjegjësimi për çështje që lidhen me integritetin e të gjithë PTEF-të, përfshirë edhe këshilltarët
politikë. Vëmendje e veçantë duhet t’i kushtohet në këtë kontekst rregullave të qarta pas
periudhës së punësimit dhe zbatimit të tyre. Është krijuar kuadri i përgjithshëm për deklarimin e
interesave private, rregullisht gjatë ushtrimit të funksioneve, si edhe rast pas rasti. Sidoqoftë, nuk
ka raste të PTEF që kanë qenë të detyruar të tërhiqen nga një dosje ose diskutim specifik për shkak
të një konflikti interesi ad hoc, i cili hedh dyshime mbi efikasitetin e sistemit në praktikë.
4. Inspektorati i Lartë për Deklarimin dhe Kontrollin e Pasurive dhe Konfliktin e Interesit
(ILDKPKI) është përgjegjës për marrjen dhe shqyrtimin e formularëve të deklarimit të pasurisë dhe
interesave të PTEF-ve dhe policisë. Për qëllim të efikasitetit, platforma elektronike për deklarimin
dhe publikimin e këtyre deklarimeve duhet të bëhet funksionale sa më shpejt të jetë e mundur
dhe ILDKPKI duhet të përmirësojë kapacitetin e tij monitorues dhe procedurat. Nga ana tjetër,
çështjet që ILDKPKI dërgon në prokurori duhet të ndiqen si duhet. Kjo kërkon funksionimin efektiv
të Prokurorit të Posaçëm kundër Korrupsionit (SPAK) dhe krijimin e bashkëpunimit efektiv me
ILDKPKI.
5. Për sa i përket Policisë së Shtetit, në vetingun e përkohshëm është shfaqur një shqetësim
specifik. Ka të ngjarë që si rezultat i tij të largohet nga forca policore një numër i konsiderueshëm
i stafit të kualifikuar, duke e bërë të vështirë ushtrimin e funksioneve kryesore të policisë. Drejtësia
dhe efektiviteti i procesit janë gjithashtu në diskutim, pasi ai nuk trajton në mënyrën e duhur të
gjitha rreziqet e mundshme të integritetit. Prandaj, duhet të zëvendësohet me kontrolle të
rregullta të integritetit gjatë karrierës së policisë. Gjithashtu, rregullat e duhura pas periudhës së
punësimit duhet të rishikohen në këtë kontekst.
6. Një shqetësim kritik ka të bëjë me praktikën aktuale që Policia e Shtetit mund të marrë
donacione private dhe sponsorizime, të cilat – nëse një praktikë e tillë do të lejohet – duhet të
rregullohen në mënyrë rigoroze për të kufizuar çdo risk korrupsioni dhe konflikti interesi. Po
kështu, mundësia që Policia të ofrojë shërbime shtesë në këmbim të pagesës duhet të rregullohet
në mënyrë rigoroze.
7. Politizimi në Policinë Shqiptare është gjithashtu një çështje shqetësuese. Për ta ulur nivelin
e politizimit, duhet të merren masa që të rritet qëndrueshmëria e drejtuesve të lartë në pozicionet
e tyre, pavarësisht nga ndryshimet politike në vend dhe që pozicionet e nivelit të mesëm drejtues
5
të emërohen nga Drejtori i Përgjithshëm i Policisë së Shtetit dhe jo nga Ministri i Brendshëm.
Rregullat e etikës duhet të plotësohen me udhëzime praktike, si dhe masa të ndërgjegjësimit,
trajnimit dhe këshillimit – përfshirë mbrojtjen e sinjalizuesve, në mënyrë që të rritet besimi te
sistemi.

Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Aktualitet

Moderatori habitet me Kryemadhin: Meta ju akuzon se jeni peng i SPAK-ut, kurse ju thoni Meta është peng i Veliajt

Moderatori Blendi Fevziu ka mbetur jo pak i habitur nga Monika Kryemadhi sot, te cilen e kishte ftuar në emisionin “Opinion” per te folur per “divorcin” dhe përplasjet e forta me Ilir Meten.

Pasi e degjoi me vemendje Kryemadhin, Fevziu me nota humori nuk priti, por beri edhe nje koment te habitur per akuzat e ndërsjella brenda çiftit.

“Me sa po kuptoj unë, Meta ju akuzon ju se jeni peng i SPAK-ut kurse ju thoni se Meta është peng i Erion Veliajt”, pyeti Fevziu me habi.

Continue Reading

Aktualitet

Nuk është Altin Dumani: Ja kush është telashi më i madh i Ilir Metës

Nga Ylli Pata

Edhe pse është e dukshme e nuk ka nevojë për të parë thellë paranoje e Ilir Metës ndaj prokurorisë Speciale, duket se mankthi më i madh i ish-presidentit është gjetkë.

Është një mankth, që po e përjeton sapo ka dalë nga Presidenca, dhe e sheh ditë për ditë t’i rrëshqasë toka nën këmbë.

Në një video që shfaqi përpara se të hynte të Fevziu të hënën, u ndal para një fotoje të Fatos Nanos me Sali Berishën, e tha se atëherë “legjendari” siç i thotë ai, tha frazën se “politika tani po bëhet tre polare”.

Një rol që i dha Ilir Metës për vite e vite, rolin e një Kingmakeri politik në përplasjen me dy partitë e mëdha. Ishte Ilir Meta, një faktor që bëri të humbë PS-ja e 2005-s, ishte po Meta që mbajti Sali Berishën në vitin 2009, apo i dha 2/3 e votave mazhorancës së Edi Ramës në 2013.

Ndërkaq, sot, fuqia politike e tij jo vetëm është bjerrur, por ditë pas dite relevanca po humbjet edhe mundësitë e vogla për të manovruar.

Madje edhe për vulën e tij Sali Berisha nuk ka nevojë, sidomos tani që së bashku me Gaz Bardhin bëri një Pazar të fortë me mazhorancën.

“Populli i 2 marsit” siç e quan Ilir Meta, masën e radikalëve të PD-së, të cilët pretendoi se do i ketë me vete, si reagim i afërsisë ndaj Berishës, e la në baltë më 25 prill 2021. Ku LSI-në e tij nuk e votuan më ata që me një telefon të Berishës, ja dhanë votat në qershorin e 2017-s për inat të Lulzim Bashës që bëri pakt me Edi Ramën.

Në çdo sondazh që është publikuar së fundmi, pëlqyeshmëria e Ilir Metës si personazh dhe kuota e partisë së tij PL është thuajse e barabartë. Vetë 2.5 përqind.

Një rezultat i cili del në thuajse të gjithë sondazhet që kanë publikuar televizionet, e sipas gjasave edhe në ato që bën vazhdimisht Ilir Meta, i cili përgjithësisht përdor profesionistë të fushës.

Pakti me Sali Berishën, të cilin tentoi ta shpëtojë me 6 mars 2022, por që më pas e fundosi më 14 maj 2023, pikërisht nga ajo katastrofë elektorale po ridimensionohet kjo aleancë. Sipas të gjitha gjasave, sidomos me ardhjen e deputetëve që i ikën Bashës, në partinë e Berishës nuk ka kush terezi të japë vota për Ilir Metën në vitin 2025. Ata kanë hallin të zgjidhen për vete në një përplasje të egër që do të kenë me PD e Lulzim Bashës dhe njerëzit e saj në bazë.

Në monologjet e çartura këto ditë, ku sulmon pa fre kreun e SPAK, Ilir Meta në mes rreshtave ka edhe një mesazh politik për të ardhmen e tij. Duke shënjëstruar qartë atë elektorat radikal të fanatikëve të Berishës që urrejnë SPAK dhe amerikanët.

Jam unë ai që do bëhem ministri i Brendshëm i Berishës për të marrë hak, sikur u thotë radikalëve fanatikë, të cilëve u shtoj se nëse nuk ka terezi “legjenda” për tu bërë kryeministër do bëhem unë.

Përjetimi i likuidimit politik është realisht mankthi më i madh për të, sidomos kur shikon numrin e vogël të fanatikëve që bëjnë peligrinazhin te “Rrugica e Shpresës” e që nuk ndikojnë fare në vendimet e gjykatave që kanë konfirmuar sekuestron e pronave dhe statusin e arrestit në shtëpi.

E sipas gjasave, kur e imagjinon rastin homolog ka mjaft arsye për tu trishtuar edhe më shumë.

Ilir Meta hyri në politikën e madhe si një pykë mes Fatos Nanos e Sali Berishës. LSI-ja e tij që pati në fillim një grup ish-drejtuesish socialistë më radikalë majtas, i mori një fetë jo të vogël së majtës në vitin 2005. Në zgjedhjet e 2009, LSI shpëtoi për një qime, ku mori 4 mandate të dala nga 74 mijë vota në rang kombëtar. Por ato 4 mandate ishin shumë për të mbajtur edhe 4 vjet Sali Berishën në pushtet. Pushtet, me të cilin mendoi dhe ja arriti të rrisë disa fish numrin e votave në 2 zgjedhjet që pasuan në 2013 dhe 2017. Vota që ishin klienteliste dhe interesi të lidhur me pushtetin, të cilat jo vetëm nuk kanë gjasa të kthehen më, por as rezultatin e 2021-shit nuk e arrin dot.

Ndaj do të bëjë rolin e një personazhi tik-toku alla reality shovv që ta mbajë në vëmendje sa të shtyjë. E në fund do të vijnë zgjedhjet, siç ndodhi 14 majin e shkuar, ku u pa qartë se kishte humbur shumican e votave të 2021. Nuk mundet realisht asnjë rithemelim i LSI apo PL që të rikthejë një jetë një trupë politike që nuk reagon më. Ndaj edhe mankthi i Ilir Metës më shumë se një dosje e hapur në SPAK, është mungesa e një partie për ta mbrojtur.

Continue Reading

Aktualitet

EMRI/ Koka e mafias shqiptare në Ekuador nën hetim edhe për pastrim të 31 mln dollarëve

Një gjykatës kundër korrupsionit në Ekuador ka vendosur hetimin e Dritan Gjikës dhe 4 personave të tjerë për një rast të pastrimit të 31 milionë dollarëve.  Dritan Gjika është emër i njohur në Ekuador dhe njihet si drejtues i mafias shqiptare që vepron në vend. Së bashku me Gjikën, do të hetohen edhe: Mario S.; Carina E.; Carlos G.; dhe Pablo H. Shtatë kompani apo persona juridikë janë gjithashtu në proces hetimi. Gjyqtari ka urdhëruar ndaj tyre ndalim parandalues, sekuestrim të pasurisë dhe bllokimin e llogarive.

Më 7 shkurt, Policia Kombëtare, së bashku me Prokurorinë, arrestuan Julio L., Jonnathan L., Bryan L., Javier C. dhe Teresa P. si rezultat i operacionit të koduar “Pampa”, i cili u zhvillua në disa qytete të Ekuadorit, shkruajnë mediat ekuadoriane. 

Sipas Prokurorisë, përmes informacioneve konfidenciale u mësua se në Guayas, ndodhej një kompani transporti e dedikuar për transferimin e parave dhe substancave të paligjshme përmes kamionëve. Përveç se në Guayas, në Los Ríos, Cotopaxi dhe Santa Elena, vepronte një organizatë kriminale e dedikuar për pastrimin e parave të trafikut të drogës, e drejtuar nga Dritan Gjika dhe qytetarë të tjerë.

Për këtë u krijuan disa kompani të dedikuara për eksportin e produkteve bujqësore (kryesisht banane), blerjen dhe shitjen e pasurive të paluajtshme, prodhimin e mishit dhe kanabisit. Këta shtetas kanë përfituar pasuri të ndryshme si automjete luksoze dhe pasuri të paluajtshme si toka, shtëpi, zyra, magazina dhe parkingje në katër provinca të vendit, sipas hetimit tatimor.

Continue Reading

Aktualitet

Kërcënimet e Metës ndaj Dumanit/ I ngarkuari i SHBA në Tiranë: Duam të shohin drejtësi

I ngarkuari me punë i Shteteve të Bashkuara në Tiranë, David Wisner, ka dhënë një intervistë për Zerin e Amerikës këtë të mërkurë.

Sipas tij e ardhmja e Shqipërisë nuk qëndron tek njerëzit e përfshirë në korrupsion, ndërsa shprehu shqetësim për sulmet e fundit ndaj Prokurorisë së Posaçme nga kreu i Partisë së Lirisë, Ilir Meta.

“Mendoj se shqiptarët duhet të ndihen krenar se institucion e drejtësisë kanë ndërmarrë veprime kundër figurave politike të përfshitë në korrupsion, apo figurave të përfshirë në grupe të organizuara kriminale.

Nëse kam parë një gjë në 8 muaj e kaluar në vend, ajo që i bashkon është se duan të shohin drejtësi. Është shqetësuese të shohësh ato lloj sulmesh që kemi parë, nuk kanë vend këtu dhe nuk është mirë që shqiptarët të shohin këtë gjë”, u shpreh ai ndër të tjera.

Continue Reading

Aktualitet

Vrasja e Gentian Bejtjas/ Zbulohet një mjet tjetër që ka lëvizur drejt Kamzës

Hetimet për vrasjen e Gentian Bejtjas, të kryer më 15 mars të këtij viti, kanë zbuluar se autorët kanë përdorur edhe një makinë të tretë për t’u larguar nga vendngjarja.

Pas vrasjes së Bejtajt në vilën e tij në Larushkë, 4 autorët e dyshuar janë larguar me automjetin “Land Rover” që e kanë djegur në fshatin Hasan.

Pas këtij episodi, sipas hetimeve rezulton se grupi është ndarë në dy pjesë, ku për t’u larguar kanë përdorur një automjet tip “Golf”, si dhe automjetin e dytë të cilin policia po kërkon për të gjetur.

Automjeti i parë tip “Golf” që rezultoi në pronësi të të arrestuarit Edison Haxhiu, është larguar drejt Bubqit, ndërsa automjeti i dytë ka dyshime se është larguar në drejtim të qytetit të Kamzës.

Nga ana tjetër grupi hetimor ka hedhur poshtë pretendimete e Edison Haxhiut dhe Ilir Beqarajt, dy të arrestuarit për atentatin ndaj Gentian Bejtjes, pasi makina tip “Golf7” nuk ka qenë e pajisur me GPS për të monitoruar lëvizjet.

Janë dhjetra kamera sigurie që sipas hetimeve faktojnë lëvizjet e automjetit tip “Golf 7” pranë vendit të ngjarjes dhe pranë makinës që u dogj nga autorët e dyshuar.

Sipas dinamikës së ngjarjes, e rindërtuar nga grupi hetimor me hapjen eedhe të kamerave të sigurisë në bizneset pëerreth I gjithë atentati ka ndodhur për vetëm 2 minuta.

Rezulton se në orën 16:14 minuta të pasdites së 15 Marsit në rrugicën e banesës së Gentian Bejtajt, futen autorët me ‘Land Roverin” ngjyrë të zezë, ndërsa nga po të njëjtat pamje dy minuta më pas, në orën 16:16 largohet duke dalë në rrugën kryesore dhe lëvizur në drejtim të mbikalimit të Fushë- Krujës.

Continue Reading
Advertisement

TRENDING