Shkrime
Aeroporti i Vlorës i jep shtysë planit të Kushner, sipas Bloomberg

Një aeroport i ri ndërkombëtar në bregdetin e Shqipërisë do të fillojë fluturimet brenda disa javësh në një rajon ku dhëndri i Donald Trump po planifikon një zhvillim të shkëlqyer për turistët e pasur.
Gjatë tre viteve të fundit, një grup investitorësh kanë investuar 170 milionë dollarë për të ndërtuar një ish-pistë ushtarake ajrore në aeroportin e Vlorës, portin e dytë më të madh të vendit. Operacionet me charter do të fillojnë këtë verë dhe aeroporti pritet të ofrojë shërbim të plotë tregtar më vonë gjatë vitit, tha Drejtori Ekzekutiv Valon Lluka.
“Aeroporti i Vlorës është një investim strategjik për nxitjen e turizmit në jug të Shqipërisë”, tha ai në një intervistë.
“Ai do të shërbejë si një portë hyrëse jetësore për në Rivierën Shqiptare dhe rajonet përreth”.
Basti është se Vlora do të lehtësojë aksesin në pjesën jugore të vijës bregdetare 500 kilometra të gjatë të Shqipërisë, e cila kohët e fundit është shndërruar në një magnet për turistët e joshur nga çmimet më të lira dhe një shije e të panjohurës krahasuar me Greqinë ose Kroacinë fqinje. Aeroporti është gjithashtu pjesë e një përpjekjeje më të madhe për ta ripërcaktuar Vlorën si një destinacion turistik të nivelit të lartë. Larg me anije nga Vlora ndodhet ishulli i Sazanit, ku Jared Kushner, dhëndri i Trump, planifikon të zhvillojë një vendpushim luksoz prej 1.4 miliardë dollarësh.
I vendosur vetëm 10 kilometra larg Vlorës, aeroporti do të lehtësojë presionin mbi kryeqytetin e vendit, Tiranën, e cila vitin e kaluar përballoi 10.7 milionë pasagjerë. Kjo është trefishi i trafikut të pasagjerëve të parë para pandemisë.
Me Tiranën, qeveria tani po e drejton rritjen drejt qyteteve bregdetare si Vlora, të çmuara prej kohësh për bukurinë e tyre natyrore, por kryesisht të pazbuluara për dekada të tëra sepse ishin të shkëputura nga rrjeti ndërkombëtar i udhëtimit.
Tranzicioni i Shqipërisë, e cila ishte e izoluar për dekada nën komunizëm, është përshpejtuar gjatë 12 viteve në pushtet të Kryeministrit Edi Rama. Projektet ambicioze të turizmit, autostradave dhe energjisë kanë nxitur ekonominë, duke rritur standardet e jetesës.
Megjithatë, vendi mbetet një nga më të varfrit e Evropës, gjë që ka çuar në një ikje të trurit që e ka ulur popullsinë e saj me rreth 20% gjatë kohës së Ramës në pushtet.
Qeveria i dha një koncesion 35-vjeçar për projektimin, ndërtimin dhe funksionimin e Aeroportit të Vlorës në dhjetor 2019 një konsorciumi të udhëhequr nga Behgjet Pacolli, një biznesmen kosovaro-zviceran, i cili shërbeu si president i atdheut të tij për më pak se dy muaj.
Turizmi është një kontribuues kyç në ekonominë e vendit, duke përbërë rreth 20% të produktit të brendshëm bruto. Një në pesë shqiptarë punon gjithashtu në këtë industri, sipas të dhënave të Këshillit Botëror të Udhëtimeve dhe Turizmit.
Vlora është tani një pikë qendrore për vizionin e Ramës për ta transformuar Shqipërinë në një qendër turistike evropiane.
Pista prej 3.2 kilometrash do të jetë në gjendje të akomodojë avionë me trup të gjerë – duke përfshirë Boeing 777 dhe Airbus A330 – duke e bërë atë një nga aeroportet e pakta në rajon të aftë për të përballuar trafikun e distancave të gjata.
Kapaciteti fillestar i objektit parashikohet të jetë 2 milionë pasagjerë në vit, me qëllim që të arrijë 10 milionë brenda një dekade.
Negociatat me linjat ajrore janë duke u zhvilluar, tha Lluka, me “interes të fortë” nga transportuesit kryesorë me kosto të ulët.
Aeroporti nuk do të përqendrohet vetëm në sezonin e pikut të turizmit. Ai gjithashtu synon t’i shërbejë diasporës së madhe shqiptare pasi pothuajse një e katërta e popullsisë së saj jeton përtej kufijve të saj, shtoi ai.
“Ky aeroport është një pasqyrë e ambicies sonë”, tha Rama muajin e kaluar ndërsa vizitoi vendin.
“Qëllimi është që i gjithë zhvillimi në ishull dhe zonën përreth të krijojë një magnet të fuqishëm për Vlorën dhe Shqipërinë”.
Marrë nga “Bloomberg”

