Hetuesit kanë zbuluar një zbulim të frikshëm në hetimin paraprak të rrëzimit të avionit të fluturimit 171 të Air India, i cili vrau 260 persona në qershor.

Vetëm pak sekonda pas ngritjes, të dy çelësat e kontrollit të karburantit të Boeing 787 Dreamliner 12-vjeçar u zhvendosën papritur në pozicionin “ndërprerës”, duke i lënë motorët pa karburant dhe duke shkaktuar humbje totale të energjisë. Kalimi në “ndërprerës” është një veprim që zakonisht bëhet vetëm pas uljes.

Regjistrimi i zërit në kabinën e pilotit kap një pilot duke e pyetur tjetrin pse “e bëri ndërprerjen”, të cilës personi i përgjigjet se nuk e bëri. Regjistrimi nuk sqaron se kush tha çfarë. Në kohën e ngritjes, bashkëpiloti po e fluturonte avionin ndërsa kapiteni po e monitoronte.

Çelësat u rikthyen në pozicionin e tyre normal gjatë fluturimit, duke aktivizuar ndezjen automatike të motorit. Në kohën e rrëzimit, njëri motor po rifitonte shtytjen ndërsa tjetri ishte ndezur përsëri, por ende nuk e kishte rikuperuar energjinë.

Fluturimi 171 i Air India qëndroi në ajër për më pak se 40 sekonda përpara se të rrëzohej në një lagje të mbushur me njerëz në qytetin perëndimor indian të Ahmedabadit, duke shënuar një nga katastrofat më të çuditshme të aviacionit në Indi.

Hetuesit po hetojnë rrënojat dhe regjistruesit e kabinës së pilotit për të kuptuar se çfarë shkoi keq menjëherë pas ngritjes. Fluturimi i Air India u ngjit në 625 metra në mot të kthjellët përpara se të humbiste të dhënat e vendndodhjes 50 sekonda më vonë, sipas Flightradar24. Raporti 15 faqesh i së shtunës ofron informacione të hershme.

Hetimi – i udhëhequr nga autoritetet indiane me ekspertë nga Boeing, General Electric, Air India, rregullatorët indianë dhe pjesëmarrës nga SHBA-ja dhe Mbretëria e Bashkuar – ngre disa pyetje.

Hetuesit thonë se çelësat e karburantit me levë bllokimi janë projektuar për të parandaluar aktivizimin aksidental – ato duhet të tërhiqen lart për t’u zhbllokuar para se të ndizen, një veçori sigurie që daton që nga vitet 1950. Të ndërtuara sipas standardeve të sakta, ato janë shumë të besueshme. Kllapat mbrojtëse i mbrojnë më tej nga goditjet aksidentale.

“Do të ishte pothuajse e pamundur të aktivizoheshin të dy çelësat me një lëvizje të vetme të njërës dorë, dhe kjo e bën të pamundur një vendosje aksidentale”, i tha BBC-së një hetues aksidentesh ajrore me bazë në Kanada, i cili donte të mbetej anonim.

Kjo është ajo që e bën rastin e Air India të dallohet.