Connect with us

Pinknews

Tetori, muaji i ndërgjegjësimit për kancerin e gjirit, si nisi kjo fushatë

Tetori është Muaji i Ndërgjegjësimit për Kancerin e Gjirit, një fushatë vjetore ndërkombëtare shëndetësore e organizuar nga organizata të mëdha bamirëse për kancerin e gjirit për të rritur ndërgjegjësimin për sëmundjen dhe për të mbledhur fonde për kërkime mbi shkakun, parandalimin, diagnostikimin, trajtimin dhe kurimin e saj.

Si nisi kjo fushatë?

Ngjarja filloi si Muaji Kombëtar i Ndërgjegjësimit për Kancerin e Gjirit (NBCAM) në tetor të 1985. Ky ishte një partneritet midis Shoqatës Amerikane të Kancerit dhe divizionit farmaceutik të Imperial Chemical Industries për të promovuar mamografinë si mjetin më efektiv për të luftuar kancerin e gjirit.

Me ndihmën e ish-Zonjës së Parë dhe të mbijetuarës së kancerit të gjirit, Betty Ford, nisi nisma njëjavore e ndërgjegjësimit për kancerin e gjirit. Betty Ford u diagnostikua me kancer në gji, ndërsa burri i saj, Gerald Ford, ishte president i Shteteve të Bashkuara. Për shkak të kësaj, Betty mund t’i kushtonte më shumë vëmendje sëmundjes.

Historia e shiritit rozë

Origjina e shiritit rozë daton edhe më larg se vetë Muaji i Ndërgjegjësimit për Kancerin e Gjirit. Frymëzimi i parë ndodhi në vitin 1979 kur një grua e një pengu që ishte marrë në Iran, lidhi shirita të verdhë rreth pemëve në oborrin e saj të përparmë. Ajo e bëri këtë si një simbol të dëshirës së saj për të parë të shoqin të kthehej i sigurt në shtëpi.

Tjetra ishte vite më vonë kur aktivistët e AIDS-it u frymëzuan nga shirita të verdhë për ushtarët që luftonin në Luftën e Gjirit. Aktivistët ndryshuan ngjyrën në të kuqe të ndezur dhe e lidhën atë. Më pas u shfaq në Tony Awards për të përfaqësuar ata të prekur nga SIDA.

Në fillim të vitit 1992, revista Self në atë kohë Kryeredaktorja, Alexandra Penney, po punonte në numrin e dytë vjetor të revistës për Muajin e Ndërgjegjësimit për Kancerin e Gjirit. E ftuara e edicionit 1991 e redaktuar nga Evelyn Lauder – Zëvendës Presidente e Lartë e Korporatës Estée Lauder dhe e mbijetuar e kancerit të gjirit – ishte një sukses i madh. Penney mendoi se përgjigja ishte një shirit për ndërgjegjësimin për kancerin e gjirit që do të shpërndahej nga Estée Lauder në vendndodhjet e tyre në New York City. Evelyn Lauder e pëlqeu idenë dhe premtoi se do t’i shpërndante shiritat në mbarë vendin.

Por Charlotte Haley erdhi me idenë e fjongos së pari. Ajo krijoi sythe të punuar me dorë në ngjyrë pjeshke për të nderuar nënën e saj, motrën dhe gjyshen e saj, të cilët kishin luftuar secila me kancerin e gjirit. Ajo do të shpërndante grupe prej pesë shiritash me një kartë ku thuhej se buxheti vjetor i Institutit Kombëtar të Kancerit është 1.8 miliardë dollarë, vetëm 5 për qind shkon për parandalimin e kancerit. Na ndihmoni të zgjojmë ligjvënësit tanë dhe Amerikën duke mbajtur këtë shirit.

Kur Penney mësoi për përpjekjet e Haley-t, ajo zgjati dorën dhe ofroi mbështetje kombëtare. Haley e hodhi poshtë duke deklaruar se ky partneritet ishte shumë komercial dhe Haley donte t’i përmbahej një qasjeje bazë. [3]

Me refuzimin e ofertës nga Haley, roza u bë ngjyra e lidhur me iniciativën e shiritit të nisur nga Self Magazine dhe Estée Lauder. Që atëherë e tutje, shiriti dhe ngjyra rozë morën mbështetje nga një numër në rritje organizatash dhe është bërë gjerësisht i njohur si simboli i ndërgjegjësimit për kancerin e gjirit.

Shtojini kësaj, Susan G. Komen-organizata kryesore në botë për kancerin e gjirit-ka përdorur ngjyrën rozë që nga fillimi i saj në 1982.

Advertisement