DOSSIER
Vdekja e 150 skiatorëve nga zjarri në tren
Në tunelin e Kaprun-it, ndodh një tragjedi njerëzore. Katastrofa filloi kur një zjarr shpërtheu në një tren në ngjitje në tunelin e Gletscherbahn Kaprun 2 në Kaprun, të Austrisë në 11 nëntor 2000. Gjatë kësaj fatkeqësie, mbetën të vdekur 155 njerëz – 150 në trenin ngjitës, 2 në trenin zbritës dhe 3 në stacionin malor. Kishte 12 të mbijetuar, 10 gjermanë dhe dy austriakë, nga treni me flakë që po ngjitej. Shumica e viktimave ishin skiatorë që shkonin gjatë rrugës për në Glacier Kitzsteinhorn.
Gletscherbahn Kaprun 2 ishte një hekurudhë teleferiku që shkonte nga Kaprun në Kitzsteinhorn, e hapur në vitin 1974. Në vitin 1993, ajo u modernizua, duke i dhënë trenave një pamje të hijshme, futuriste, duke i bërë gjithashtu krenarinë e vendpushimeve të skive të Austrisë.
Më 11 nëntor 2000, 161 pasagjerë dhe një konduktor hipën në trenin e teleferikut për një udhëtim në mëngjes herët në shpatet. Përpara se treni i pasagjerëve të largohej nga terminali i poshtëm pak pas orës 9:00 të mëngjesit, ngrohësi elektrik i ventilatorit në kabinën e pambikëqyrur në skajin e poshtëm të trenit mori flakë, zyrtarisht për shkak të një defekti të projektimit që shkaktoi mbinxehjen e njësisë. Zjarri që rezultoi preu gypat plastikë që mbanin lëng hidraulik të ndezshëm nga sistemi i frenave, duke ndezur zjarrin me shpejtësi ndërsa rezultoi në humbjen e presionit të lëngut që bëri që treni të ndalonte papritur 600 metra në tunel. Disa minuta më vonë, drejtuesi i trenit, i cili ishte në kabinën e kontrollit në skajin e sipërm të trenit (ndërsa treni po ngjitej), kuptoi se kishte shpërthyer një zjarr, e raportoi atë në qendrën e kontrollit dhe u përpoq të hapte hidraulikisht Dyert e përdorura, por humbja e presionit të sistemit i pengoi ato të funksiononin. Konduktorja e trenit më pas humbi kontaktin me qendrën e kontrollit, sepse zjarri ishte djegur përmes një kablloje elektrike 16 kV që kalonte përgjatë gjatësisë së trasesë, duke shkaktuar një ndërprerje totale në të gjithë resortin e skive.
Pasagjerët, në këtë fazë, të vetëdijshëm për zjarrin dhe në pamundësi për të dalë nga dyert, tentuan të thyejnë xhamat për të shpëtuar.
Shumë nga banorët ende të bllokuar kishin humbur vetëdijen për shkak të tymit toksik. Përfundimisht, konduktori arriti të zhbllokonte dyert me dorë, me ata pasagjerë ende të vetëdijshëm duke u derdhur në tunel dhe duke ikur lart dhe larg zjarrit. Tuneli vepronte si një oxhak gjigant, duke thithur oksigjen nga fundi dhe dërgoi me shpejtësi tymin helmues, nxehtësinë dhe vetë zjarrin që ngrihej lart. Të gjithë pasagjerët që ngjiteshin në këmbë, si dhe konduktorja e trenit, u asfiksuan nga tymi dhe më pas u dogjën nga zjarri i furishëm.