Connect with us

Shkrime

Monika Stafa: Një çaj me Kadaretë

Rruga që duhej të përshkonim që nga Palais de Luxembourg, një prej rezidencave më të rëndësishme presidenciale (miqtë tanë vendas na thonë se lejen për zhvillim veprimtarish atje e jep vetëm zyra e Sarkozy-së), ku sapo kishim përfunduar konferencën ndërkombëtare “Albanie 1933-1944: l’honneur de l’home” (Shqipëri 1933 -1944; nderi i njeriut) deri tek shtëpia e Kadareve në Paris, ku ishim ftuar bujarisht “për një çaj”, nuk zgjat më shumë se 10 minuta kohë.

Ambasadori i Shqipërisë në Paris, Ylljet Aliçkaj, edhe vetë shkrimtar, përkujdesës i konferencës së bashku me senatorin e Rhone-s Bernard Fournier, njëherësh kryetar i miqve parlamentarë francezë të Shqipërisë, na shpjegon me fjalë e me gjeste se banesa e Kadareve është e stilit të vjetër. Ai na thotë se, ndonëse Kadare nuk mund të ftojë këdo që vjen në Paris nga Shqipëria dhe bota shqiptare në përgjithësi, përsëri në shtëpinë e tij ka vazhdimisht bashkëvendës të tij.

“Nga kjo anë zor se mund ta marrësh për gjirokastrit”, shton ai me humor dashamirës.
Në një farë mënyre vërtet shtëpia e Kadareve është kthyer si një qokë nderi për shqiptarët. Prej kohësh.

Të mos flasim për dimrin e vitit 1999, kur në Rambouilliet mbahej konferenca e famshme për Kosovën dhe delegacioni i shqiptarëve kryemëvete të ardhur nga Prishtina, mbërritur prej dyersh dhe frontesh të ndryshëm, ndoshta dhe të kundërt, s’kishte gjasë të pajtohej për ndonjë qendrim, pa fjalën autoritare të Kadaresë.

“Për të mirën e Shqipërisë”, patën shqiptuar ngulmueshëm më herët, elitat shqiptare të pas ‘90- tës. Nëse pretendohet se ka pasur ndonjë të tillë të vërtetë. Kadare ka qenë kritik për opozitën e parë?! Kështu më thanë miqtë atje. E besueshme, po të rikthejmë në mendjen tonë “çekun e bardhë”, ose “piramidën e parë” rentiere të Shqipërisë; pastaj “letrat me vlerë”, që shteti i shpërndante për vlerë toptan dhe në treg shiteshin vetëm me dy për qind, deri tek rrënimi tërësor i 1997-ës. Ja, pikërisht kjo është një çështje për të vrarë mendjen. Si ka ndodhur që mendimin kritik Kadaresë ia njohin vetëm për aq sa lidhet me refuzimin e së shkuarës, kurse qortimet për mbrapshtitë e kohërave të reja nuk ia kujton thuajse askush?!

Nuk e kisha takuar ndonjëherë Kadarenë. Konferenca që sapo qe mbyllur, kushtuar “modelit Shqipëri”, me referencë shpëtimin e hebrejve para dhe gjatë luftës antifashiste, si paraprirje e mitit më të fuqishëm të Europës së sotme, atij miti që ndoshta duhet t’i jemi mirënjohës për shembjen e perdeve të çelikta politike dhe gjeopolitike që ndanin botën në një ftohtësi akullnajore, ishte një konferencë për imazhin e Shqipërisë. Kisha menduar me veten time, gjatë ditëve të vrullshme të Tiranës, duke përgatitur e përkthyer trajtesën “Shtypi i kohës për shpëtimin e hebrejve”, se një ngjarje që lidhej me imazhin e Shqipërisë, duke u zhvilluar në zemër të Parisit (“Sigurisht, Palais de Luxembourg nuk është Shtëpia e Bardhë, por gjithsesi është zemra e Parisit, që ruan ende hijen e një kryeqyteti botëror të kulturës dhe diplomacisë”), pra, një veprimtari ku do të nderohej emri i Shqipërisë, s’do të kishte gjithë kuptimin e merituar pa “prekjen” e I. Kadaresë, të jemi realistë, një kryeshenjë e trashëgimit shpirtëror shqiptar. Nuk ia kisha inkurajuar vetes që ta besoja plotësisht kjo, por ja që po ndodhte.

Në dhjetë minuta udhë më këmbë, sipas një riti tim të brendshëm (me mend herë pas herë uroja si të moçmit dikur z. Aliçkaj, që nuk zgjodhi një mënyrë më të shkurtër, për shembull me autoveturën e ambasadës, për të shkuar te Kadaretë), mund të rivendosja njëfarë rregulli në mendjen time dhe të ftilloja pyetje e përgjigje të mundshme. Shumë njerëz e kanë të zorshme të thonë se admirojnë këtë shkrimtar apo këtë tjetrin, dhe janë të njëjtët që s’e kanë për gjë fare të thonë, bie fjala, se do të shtroheshin përdhé për “DJ Bobo-në” a ndonjë tjetër, megjithëse ndoshta nuk e dinë fare se ajo shkurtesë në krye nuk ka ndonjë kuptim fisnikërues, thjesht është bashkim i nistoreve të shprehjes “disc jocker”, domethenë “ai që ndërron disqet”. Emri i I. Kadaresë dhe prania e tij do të më bënte kudo të nderuar, jo vetëm në zemër të Parisit. A duhet t’ia them këtë? Ndoshta jo! Ai duhet ta dijë se kjo është e vërtetë. Por duhet ta shpreh gjithsesi.

Ah, ç’më vjen ndërmend tani, për të më prishur gjakun. Unë vij nga bota e shtypit. E shtypit që të shtyp. E shtypit që të numëron jo kafetë, por dhe dhëmbët. Ta ketë lexuar vallë “Mos e prekni jetën time private?”. Jo, s’mund të pretendohet kaq shumë! Eshtë një thirrje që ia bëj shpesh vetes dhe them se më kthjellon. Të paktën këtë të ketë lexuar… Sa shumë vrer shqiptarësh është derdhur në shtyp kundër tij! Vrer Salierësh, vrer njerëzish të veckël, vrer qeniesh paraqytetare, para-urbane, që s’kanë gjuhë tjetër komunikimi! Ah, kur s’jam prej dikahit tjetër. Për shembull, nga mjekësia, apo nga fitoteknia. Vetëm nga shtypi, jo! Dhe ai ka të drejtë!

Duhet t’ju ketë qëlluar edhe juve, sigurisht: kur ju kanë pyetur për vendin tuaj, dhe ju keni thënë “Shqipëri”, do të ketë qenë dikush aty për të pyetur: “Po ku është kjo Shqipëria?”. Natyrisht, pyetje të tilla nuk mund t’i bëjnë njerëz të fismë, si albanologet Antonia Young e Claire Lavoine (gjithnjë mbetem e çuditur që shumica e studiuesve të historisë së Shqipërisë kanë qenë e janë “lady”, si janë në Francë Odile Daniele e Odette Marquette; në Rusi Nina Smirnova, Gertrude Entrej e Julia Ivanova; në SHBA Rose Line e Antonia Young); dhe të tjerë që ishin të pranishëm në konferencën tonë. Por fakt është që është një pyetje që bëhet.
Ju mund të përgjigjeni: “Shqipëria?! Ah, nuk e ditkeni, sa keq! Po ndoshta keni dëgjuar për Nënë Terezën!”. “Nënë Terezën e Kalkutës? Sigurisht, atë e njeh gjithë bota! Të më ndjeni, por unë kisha përshtypjen se Shqipëria gjendet diku në Europë…”. “- Zotëri, ju nuk keni pse kërkoni ndjesë, Shqipëria në Europë gjendet, edhe Nënë Tereza e Kalkutës është shqiptare”. Pastaj ti mendon me vete: E kush i hyn këtij debati?! Më shumë se gjysma e botës mendon se Nënë Tereza është nga India. Dhe, në fakt, nobelistja jonë është një fenomen universal. Me pak drojtje e rimerr veten dhe thua: “Ndoshta keni lexuar diçka nga I. Kadare?!”.

Ja, kështu më ndodhi dhe mua në një bisedë gjatë cocktaille-it në Palais de Luxembourg. Kadare?! Si jo, s’e dija se është shqiptar, të më ndjeni përsëri për padijen time! Unë kujtoja se mund të ishte hebre. Ju e dini se në emrin e këtij shkrimtari, Ismael, gjendet edhe emri i hyjit të hebrejve, “El”, njësoj si te “Israel”, “Jakohel”, “Rachele”, “Daniel”, “Ezekiel” dhe shumë të tjera?! Ah, e shoh se nuk e ditkeni! Voila, Madame! Ja, kështu! Qenkeni me fat vërtet që keni një shkrimtar të tillë.

Dhe tani është radha juaj të çuditeni!

Ylljet Aliçkaj, ky njeri i papërtuar, që bota e njeh si krijues më shumë se vetë ne shqiptarët (duke përjashtuar ndoshta filmin “Slogan”), na shpjegon gjatë rrugës se ja, këtu, fare pranë banesës së Kadareve në Paris, gjendet një kafe që lidhet me emrin e shqiptarëve: në vitet 1950 aty qenkan mbledhur mërgimtarët tanë, kryesisht mërgimtarë politikë, që bënin plane për përmbysjen e regjimit në Shqipëri duke rrëkëllyer konjak “Courvoisier” e “Remi Martin”. Por unë nuk e kam mendjen aty. Dhe them me vete “Faleminderit” që ambasadori nuk më kërkon përgjigje. “Slogani” im është: Ti po shkon në këtë shtëpi prej dyerve të shtypit. Kujtoju njëherë ç’ke të përbashkët me të? Domethënë, ç’ka pasur në përditshmëri për të?!

Edhe këtë vit Kadare nuk e fitoi çmimin Nobel. Pse më duket sikur në këtë mënyrë të formuluari ka njëfarë kënaqësie tinëzare?

Shkrimtar i oborrit apo kontestator i sistemit?
Bobo! Çështja Nata me hënë!

Si mund të nxirret nga mendja, që ndjenjat e një babai shkrimtar janë po aq të denja dhe të ligjshme sa dhe të çdo babai tjetër? Dhe kërkojnë pastaj “më shumë njeri“ te Kadare. Nëse njeriut i cënohet brendësia e tij, qoftë dhe brendësia e një shkrimtari, si do të mbetet një qenie ideale, ashtu si do të donim ne?

Befas Shqipëria ime e dhimbshme më duket shumë katundareske. Nga kryet në fund. Për t’u dhimbsur. Gjithçka në shitje. Për para, për lexues, për teleshikim, për dhunë në jetën e tjetrit. Më kanë mjaftuar vetëm pyetjet e përditshme të njerëzve që njohim për të kuptuar se cili është lëndimi i njeriut të cënuar në jetën private. Dhe befasisht e ndiej veten brenda një faji kolektiv…

Ja, tani, një zë do të na ftojë që nga citofoni të ngjitemi lart. Mezi e ndjek bisedën e njërit prej tanëve që ka shtypur butonin në hyrje të ndërtesës. Nga cila anë të ngjitemi, themi. Nga ana B, bucon zëri i fuqishëm i Kadaresë. D si Domosdova? pyesim ne. B, B, ushtron ton ai, si Budallë!

Po, ky është pikërisht zëri i I. Kadaresë. Po hyjmë në shtëpinë e tij, duke dëgjuar si të parën fjalë pikërisht këtë, B si Budallë!. Gjithsesi, kjo fjalë, që ndoshta nuk iu drejtua askujt, apo thjesht qe një formë shprehje dëbimi (ekzorcimi), në kuptimin që vetëm nje Budallë nuk ka punë aty, na ktheu në humor.

Cdo ketë pasur vallë në kokën e tij ato caste të vrullshme mendimesh që rrjedhin si lumenjtë e fryrë pas stuhish? Nje Zot i madh e di, cfarë, por mua më vjen mirë që e jetova atë moment të tijin intim, ku ai mu duk se ishte me shumë vetja se kurrë. Dhe në çast i thashë vetes “Të lumtë”, që ai moment po më bënte të ndihesha si të hyja në shtëpinë e një të njohuri të prejkohshëm.

Portën na e hap Elena (dreq, ky ka pasur fat edhe me zonjën, veçse ajo e ka atë pjesën hyjnore, “El”, në krye, them me vete). Ajo nuk është Elena Kadare, apo zonja Kadare, të paktën në këtë çast. Ajo është zonja e shtëpisë Kadare. Ka diçka intime në paraqitjen e saj, që tani i thonë “performancë”. Po ajo që e mbaj mend që prej shumë kohësh, veçse tani si në shtëpinë e saj.

“Smajl, shih kush ka ardhur!” – i drejtohet ajo të shoqit, me këtë shkurtesë të padëgjuar ndonjëherë prej meje, që më shpërngul vetvetiu prej botës së El-it në atë të Irlandës. “Smajl, “smille” (qesh) pra”, kjo është fjalia e vetme që më formulon mendja!

Ndoshta është pikërisht magjia e artit të këtij njeriu që m’i sjell ndërmend gjithë këto përngjasime. Intuita nuk më ka tradhtuar kurrë, them me vete dhe e lë mendjen time krejt të lirë. Le të harbojë po të dojë, këtu dhe gabimi ka diçka të vlefshme. Këtu nuk kanë vlerë as “yes-men”, as “yes-women”. Kushedi sa të tillë ka qenë i detyruar të dëgjojë ai njeri.

Çudi, pse gjithnjë e kisha lidhur emrin e Elenës (Kadare) me emrin e asaj Helenës tjetër, të jelinit, Helenës së Trojës?! Kjo jona është një pajtore e vërtetë. Pajtorja e Ardenicës. Pajtorja e Durrësit. Pajtorja e Shelcanit. Pajtorja e Kadaresë, e Kadareve, e miqve të tyre, e të njohurve të tyre…

Smajl, miqtë kanë ardhur! Ndërsa përsërisja me mend këtë fjali, në ndërkohën e shkurtër që vetëtimthi kaloi ndërsa përshkonim udhën prej portës së hapur deri tek dhoma e ndjenjes, apo “salloni”, si i thonë këta të këtushmit, m’u kujtua se në “zarfin e ftesës”, si thuhet në zhargonin parizien, që kishte sjellë lajmin tek hyrja hijerëndë e Palais de Luxembourg, na njoftohej se ishim të mirëpritur në shtëpinë e Kadareve “për një çaj”. Pikërisht një çaj ishte gjëja më e mirë për mua në këtë çast, pas atij të ftohti që kisha përshkuar rrugëve të Parisit dhe fytit të tharë prej motit nordik në janar. Do zoti dhe Elena ka përgatitur ndonjë prej atyre ëmbëlsirave të shijshme, për të cilat në Tiranë thonë “si të asaj”.

Ne kemi hyrë tashmë në bisedë. Pas përshëndetjeve, që ne i quajmë “të rastit”, por që e bëjnë një shtëpi të jetë shtëpi, ambasadori Aliçkaj nis të tregojë rreth një takimi që ka pasur me homologë të tij të vendeve të Ballkanit, ku është diskutuar për Kosovën:

Folën të gjithë, përveç ambasadorit të Beogradit, shpjegon në mënyrë gati natyraliste Aliçkaj. Atëherë unë e pyeta homologun serb drejtpërsëdrejti: Po ti, ç’mendon? Dhe ai m’u përgjigj: Ja, ato që thanë kolegët e mi parafolës.

Nuk është aspak e vështirë të provokosh zemërimin, apo “mëninë” e I. Kadaresë. Doni ta provoni?! Bëni një lëshim për Kosovën! Në vështrimin e I. Kadaresë s’është aspak e vështirë të lexosh pakënaqësinë.

Po ti, çfarë u the?!, i drejtohet ai ambasadorit, i cili parashtron me kujdes gjithë argumentin e tij. Dhe mua më duket se po lexoj në mendjen e tij një dëshirë të sinqertë që diplomati të ketë dhënë përgjigjen më të mirë, më të merituar. Ai do të kënaqej nga kjo, padyshim. Nuk e di pse ndiej një dëshirë të marr pjesë në këtë bisedë.

Çfarë do të thoja unë?!, m’u bë sikur sikush më pyeti, por në fakt ishte vetëm qenia ime e brendshme që pyeste:

Unë? Epo … ja … Unë do të thoja pak a shumë se të gjithë këta që folën janë sivëllezërit e tu, domethënë janë përfaqësues të vendeve të tyre, por, gjithsesi, kanë pak jugosllavizëm brenda tyre (madje pak jugosllavizëm mund të ketë edhe brenda shqiptarëve të Kosovës, shqiptoj nën zë me dhimbje), kështu që nuk më vjen ndonjë çudi që dëgjoj prej gojës së tyre, atë që ti ke dëshirë të shqiptosh. Mirëpo puna është se tani Kosova nuk është më çështje jugosllave, dhe duhet dalë prej kësaj kornize.

I dhashë vetes të drejtë të bëja një pushim të shkurtër dhe të merresha qetësisht me çajin dhe ëmbëlsirën time, e cila sigurisht do të ishte edhe më e mirë të nesërmen, që do të festohej ditëlindja e shkrimtarit. Por kjo zgjati fare pak.

Ja, kjo i duhet thënë atij të Beogradit, merr tonalitet zëri i Kadaresë. Ata duhet ta kuptojnë se kanë humbur jo vetëm të drejtën politike, por edhe atë historike e kulturore. Serbët kanë mbetur të izoluar edhe në shkrim, jo më në të tjera gjëra. Një shekull më parë shqiptarët kishin dy alfabete latinë, domethënë dy alfabete europianë. Qysh në kohën e Buzukut shqipja është shkruar si në Europë. A e dini se interneti i kthen në shenja të pakuptueshme germat e alfabetit cirilik që përdorin serbët.

Kadare duket sikur kërkon pëlqimin tonë me sy. Unë marr zemër nga mbështetja që gjej në mendimin e tij dhe them prapë duke i besuar intuitës: Ndoshta vetëm malazezët mund të veçohen prej ish-jugosllavëve. Ata janë të vetmit që janë hapur me Shqipërinë. Malazezët dhe hebrejt s’kanë viza me ne. Në një çast të vetëm më vërtitet turbull në mendje një emër princi pasardhës të Njegoshëve malazezë, që e kam përmendur në një reportazh për Cetinjën, të cilin Kadare e çmon si një njeri me sjellje europeiste.

Në të vërtetë biseda për Kosovën dhe për imazhin e Shqipërisë sundojnë gjithë mbrëmjen. Gjatë “çajit”, që zgjat gati tri orë, flitet herë me gjuhë e terma diplomatikë, herë me gjuhë e terma më të lirshëm, se si do të jetë e ardhmja e çështjes shqiptare. I. Kadare mendon se nuk ka pasur një çast më të lartë për shqiptarët. Ky është apogjeu. Asnjëherë shqiptarët s’kanë qenë kaq dinamikë dhe enegjikë në rajon, asnjëherë s’kanë pasur aq ndikim e fuqi për të bërë vetveten sa tani.

Ju të diplomacisë si mendoni, i drejtohet ai ambasadorit Aliçkaj. Eshtë pak e ndërlikuar, thotë ai, ka mendime të ndryshme dhe të kundërta, kështu ndodh gjithnjë kur vendoset një kufi.

Por shkrimtari në këtë diskutim nuk ka ndërmend të pajtohet kollaj. Kjo punë dihet tashmë, thotë ai. Kosova është një çështje e vendosur. Apo ju mendoni ndryshe?! kthehet ai me vështrim pyetës.

Më thuaj ti, që ua gjete aq mirë lidhjen atyre sivëllezërve të diplomatit të Beogradit. Si e mendoni ju punën e Kosovës?!.
Në të vërtetë kisha shkuar e papërgatitur për të dhënë opinione dhe përgjigje për çështje të tilla. Aq më tepër në një mjedis shumë të lartë, ku diplomatë me përvojë bashkëbisedonin me një mendimtar referencë të çështjes shqiptare. U mundova jo pak për të gjetur fjalët e duhura. Gjëja e parë që më erdhi në mendje ishte shprehja shpëtimtare e presidentit Bush: Time is Now!. Ne në Tiranë në të vërtetë nxituam ta shpallim menjëherë pavarësinë e Kosovës, sepse “Koha është Tani”. Por, sidoqoftë, nxitova t’i përgjigjesha pyetjes që m’u bë, “edhe në mos qoftë pikërisht right now, procesi ka një krye dhe është drejtuar nga pavarësia; ashtu si një unazë fejese është premtimi i dasmës, ashtu pavarësia e Kosovës të çon pashmangshmërisht tek festa.

Ndihem mirë këtu tek Kadaretë. Ata janë shumë të vëmendshëm ndaj mendimeve që shprehen dhe aty nuk ka hierarki zyrash. Aty vëmendjen e fiton mendimi i vlefshëm.

Shtëpia e Kadareve është gjithaq e rregullt, sa dhe e çrregullt, si çdo shtëpi shqiptare dhe ma merr mendja dhe si çdo shtëpi tjetër. Sjelljet e njerëzve janë krejt të lirshme. Vetë Kadare aty gëzohet e aty merr zjarr, sidomos kur i kujtohen ca tipa që për një vizë apo për një simpati të pamerituar prej të huajve janë gati të shajnë vendin e lindjes që prej kohës së ilirëve deri tek plehërat e Tiranës së sotme. Ai ka një zotësi të rrallë, për të kulluar prej së përditshmes së rëndomtë dhe shpesh mërzitëse shenja të një bukurie optimiste që nuk të shkojnë në mendje. Bashkëcelebrimin e meshës shqip prej Dom Nikë Ukgjinit me një meshtar francez në Notre Dame de Paris ai e krahason me reformën humaniste të priftërinjve shkrimtarë të shekullit të 16-të, për të cilët disa kohë më parë kisha pasur rastin të shprehesha se përfaqësojnë të parën dhe nga të rrallat lëvizje mendimi në botën shqiptare. E dini ju cdo të thotë që sot Notre Dame de Paris të kumbonte shqip për herë të parë në historinë e Francës? A e dini ju, ngulmon ai me nervozizëm, se cfarë ka bërë ai prifti nga Shkodra?

Simboli i institucionit fetar dhe shtetëror francez ka oshëtitur në gjuhën shqipe. Thojini botës, se cfarë ngjau. Mos rrini indiferentë dhe inferiorë para këtyre fqinjëve që janë një Hic para nesh- dhe uplas ne kanapenë dhunshëm sikur i doli një shkulm inati i mbledhur dokohësh.

U trondita! Nuk kish si ndodhte ndryshe. Unë kisha takuar Historinë. Po, po, Historinë, atë të vërtetën me të tërën e saj. Me Kosovën, Camërinë, me Ulqinin, me Hotin, Grudën, Plaven e Gucinë me Janinën dhe gjithcka tjetër ku rrjedh gjak shqiptari.

Ja sa shumë gjëra kemi që e bëjnë një shqiptar të ndjehet së brendshmi europian po aq sa një francez apo c’dreqin tjetër, mendova. Por fqinjët tanë veriorë s’po bëhen të vetëdijshëm për këtë, madje as për interesat e veta pragmatiste, thotë shkrimtari.

Ai shpreh aq shumë mendime të vlefshme, sa njëherë më shkon në mendje t’i kujtoj Elenës se ndoshta duhet të mbajë ditar për të shenjuar gjithë këto që thuhen. Por më duket ende e tepërt të shpreh mendime për një punë të tillë dhe e lë për një herë tjetër. Sepse kjo është një bisedë e saponisur. Kam shumë bindje te rikthimi, jo vetëm këtu, por edhe te mikpritësit tanë francezë e shqiptarë, tek dr. Brikena Çabej e Mme. Solange d’Angely dhe tek vetë Kadaretë. Në fund të fundit, në përcjelljen tek dera na pyesin: Kur vini nesër?!

Po, nesër. Sepse nesër është 28 janar, është ditëlindja e shkrimtarit, të cilit nuk jam e sigurt, nëse i kemi dhënë më shumë gëzim a trishtim. Nesër kushedi sa vizitorë do të ketë këtu! Bashkë me ambasadorin Luan Rama vendosim që ditëlindjen t’ia urojmë me një kartolinë.

Shkrova me një kaligrafi të paqëndrueshme timen, një urim të thjeshtë:“Pranë Le Flore nuk mund të rrija dot pa Ju uruar Ditën Tuaj të Lindjes!”

Paris, 27 Janar 2008

OPINION

Vula e Partisë apo vula e historisë!

Nga Arian Galdini
Sa luks të madh që ka Shqipëria.
Ka njerëz që ankohen por nuk revoltohen, ka njerëz që protestojnë por nuk besojnë, ka njerëz të zhgënjyer pa i gënjyer askush, ka njerëz antisistem që janë çdo ditë në simbozë me sistemin, etj.
Partitë mburren se kanë dhjetra mijëra anëtarë, por mezi mbledhin disa dhjetra protestues.
Udhëheqësit kanë qindramijëra apo miliona ndjekës por krejt pak të besuar e besues.
Vendi ynë ka qindra parti por pothuajse aspak pluralizëm.
Njerëzit ankohen pse ka këtu në tokën e shqipeve 700 parti apo siç thonë nga 1 parti për çdo banor në një vend të vogël me 3 milion banorë, por nuk u bën përshtypje që Shqipërinë po e sundojnë prej 1944 vetëm 3 Parti.
Shumë njerëz paradoksalisht ankohen për 697 partitë që nuk kanë asgjë në dorë, që nuk mbahen nga Buxheti i Shtetit, nuk marrin asnjë qindarkë nga taksat e shqiptarëve, nuk kanë patur kurrë asnjë pushtet madje as pushtetin e tundësit të derës, por nuk gjejnë asnjë arsye për ta parë të vërtetën në sy se Shqipëria prej 1944 është sunduar nga vetëm 3 Parti, PPSH që u bë PS, PD dhe PL dhe nga 6 njerëz, Enver Hoxha, Ramiz Alia, Sali Berisha, Fatos Nano, Ilir Meta dhe Edi Rama.
Shumë njerëz cinikisht ankohen pse krijohen Parti të Reja, pse ekzistojnë Parti të Vogla apo Alternative, ama nuk kanë asnjë shqisë reagimi ndaj 3 partive që nuk lëvizin nga pushteti e kontrolli absolut i gjithçkaje në këtë vend prej 1944 e deri sot.
Ngado lexon e dëgjon shpoti e tallje, zemëratë e mllef, se përse dikush guxoi të krijonte partinë e radhës, ndërkohë pak kund lexon e dëgjon për problemin e vërtetë që ka Shqipëria, pra faktin se prej 1944 deri në 2024 është sunduar e marrë peng nga vetëm 3 Parti, 6 udhëheqës dhe një Klub Oligarkësh mes tyre.
Kush guxon të krijojë parti, na bezdis, na shqetëson, na lodh, është hajduti i radhës të cilin e dënojmë paradhënie se e paracaktojmë që edhe ai kërkoj copën, llokmën dhe që të vjedhë e bëjë si të tjerët.
Ndërsa këta Udhëheqësit Legjendarë të 3 Partive Historike të cilat janë prej 80 vitesh të vetëm e të pangacmuar të sundojnë pa asnjë konkurencë, mund të bëjnë çtë duan. Këtyre u lejohet gjithçka. Këtyre u justifikohet gjithçka se siç duket qenkan të pikuarit e Zotit a ndoshta e kanë me tapi Shqipërinë.
Kur shkruajta pak më lart se ne kemi njerëz të zhgënjyer pa i gënjyer askush, kisha ndërmend faktin se për mua e sipas meje, tashmë pas 33 vitesh, askush nuk mund të thotë se dikush nga Udhëheqësit e Pagabueshëm arrin të gënjejë ndonjë qytetar.
Nuk ekziston asnjë qytetar në Shqipërinë e 2024 që nuk e ka të qartë kristal se kush janë Sali Berisha, Edi Rama e Ilir Meta.
Nuk janë të gënjyer fare ata që mbështesin në vitin 2024, Sali Berishën, Edi Ramën dhe Ilir Metën. Aspak.
E kanë me zgjedhje.
Kush mbështet sot Sali Berishën, Edi Ramën apo Ilir Metën nuk mund të thotë kurrësesi se nuk e di kush janë këta e se po i mbështet se i beson e gënjehet, që nëse gjërat i dalin ndryshe ngasa i ka menduar, paskëtaj të zhgënjehet.
Jo. Të gjithë ata që sot mbështesin Sali Berishën, Edi Ramën dhe Ilir Metën, nuk janë të gënjyer. Janë vendosmërisht dhe me vetëdije të rreshtuar.
A janë shumica e shqiptarëve këta të rreshtuarit?
Nuk di ta them këtë.
Mund të them që janë grupet kompakte më të strukturuara dhe më organizuara.
Ndaj për mua çështja e vulës dhe logos së PD, nuk ka asnjë ngjyrë emocionale apo poetikë lirie, demokracie a opozitarizmi.
Gjykata e Apelit i ka dhënë zgjidhje çështjes së vulës së PD, e njëkohësisht i ka vënë vulën historisë së Shqipërisë së pas 1944.
Ligjërisht, të rreshtuarit pas Sali Berishës kanë konfirmimin e prerë të Gjykatës, se mund të veshin uniformën me Logon e Flamujt e PD dhe të hyjnë në ndeshje edhe njëherë tjetër si çdo herë në 33 vitet e fundit me në krye Liderin e tyre Historik, përballë PS dhe Edi Ramës.
Mendojeni pak edhe njëherë shakanë historike, kur partia liberatore që rrëzoi diktaturën komuniste dhe shtatoren e diktatorit mizor Enver Hoxha, nëse ia sheh dhe analizon historinë del kthjelltazi si një parti që e ndërron Liderin Historik me një Lider Tranzitor vetëm kur ai historiku shkon në Presidencë ose në Lidership Sabatik. PD ka zgjedhur Kryetar me emër tjetër vetëm kur Sali Berisha u zgjodh President Republike dhe kur zgjodhi të bëhej Lider Sabatik nga Kulla e Ulajve.
Më tej, PD dhe Sali Berisha janë bërë i njëjti entitet.
Simbiozë e pandashme dhe fatale.
Realisht mund të themi se PD nuk ka as kuptim e as jetë pa Sali Berishën.
Në këtë pikë Gjykata e Apelit ka marrë vendimin më natyral me ligj e kanun.
Pyetja që më lind e më shqetëson thellësisht është kjo:
A është kjo Shqipëria që duam?
A është Shqipëria që duam vendi ku partia e lindur në 8 nëntor 1944 dhe e transformuar në 11 qershor 1991, ka arritur të ndërtojë cikle lidershipi fuqiplotë nga Enver Hoxha tek Ramiz Alia, e nga Fatos Nano tek Edi Rama ndërsa partia e parë opozitare e lindur në 8 dhjetor 1990 ka vetëm ciklin e plotë të Sali Berishës dhe disa cikle sporadike të abortuara të disa Kryetarëve të cilët edhe vetë nuk e besojnë që u ka rënë llotaria të jenë ca kohë Kryetarë Part Time të Partisë së Sali Berishës???
Atëherë çfarë zgjidhi vula?
Vulosi faktin historik se cikli i PD është përfundimisht cikli i Sali Berishës.
Sfida që ka Shqipëria sot është po e njëjta si në vitin 1990.
A do vazhdojmë me ciklin e partive që nuk ndryshojnë dhe liderëve që nuk lëvizin apo do bëjmë një betejë historike për pluralizëm politik dhe perëndimorizim të vendit tonë?
Zgjedhja dhe zgjidhja u takon shqiptarëve e nuk ka lidhje me vulën.
Nëse shqiptarët përsëri do të vijojnë të zgjedhin në shumicë partinë e Enver Hoxhës dhe Partinë e Sali Berishës, ish Sekretarit të Partisë së Enver Hoxhës, atëherë le të brohorasim të gjithë: Lavdi PPSH.
Continue Reading

OPINION

Nata e “thikave te gjata”/ Vula që shkon te Berisha rikthen në shtëpinë e madhe të penduarit e Bashës

Nga Artan Fuga

Ne fakt partia demokratike ka te drejte kur deklaron se eshte ora e bashkimit te te ikurve ne strehen e shtepise se madhe. Dhe keta vijne gjoja si te penduar, por pa pranuar asgje si peshe faji.
Loja politike do te behet pak para dhe pak pas zgjedhjeve te 2025. Ka edhe pak kohe…
Atehere do te jeté nata e “thikave te gjata”.
Ose doktori do t’i qeroje keta para zgjedhjeve duke mos i kandiduar, ose keta, po dolen deputete do flakin doktorin.
Ata po vijne te PD me gjithe vule!
Ja, kaq e thjeshte!
Bashkejetesen e te kundertave e ka pranuar vetem Herakliti!
As Ilir Vrenozi nuk e pranon!
Continue Reading

Shkrime

Rama dhe Kurti në luftë për liderin shqiptar, konflikt politik dhe personal

“Mes Albin Kurtit dhe Edi Ramës ka konflikte shumë të thella, të natyrës personale dhe politike. Në thelb është një luftë për supremaci, pra kush do të jetë lideri shqiptar, sepse në korpusin shqiptar këto dy role nuk janë të përcaktuara dhe Rama e Kurti e shohin veten si liderët kryesorë mbarëshqiptarë. Derisa të kristalizohen marrëdhëniet hierarkike mes tyre, ndoshta nuk mund të presim që të ketë takime të ndërsjella” – keshtu tha  politologu Ognjen Gogiç.
Duke komentuar faktin se kryeministri i Shqipërisë ka vizituar Prishtinën të hënën, por nuk është takuar me kryeministrin Kurti, dhe nuk ishte as në ngjarjen që shënoi përvjetorin e Lidhjes së Prizrenit po atë ditë, sipas Gogiç kjo tregon ndër të tjera se nuk ka dashur të marrë pjesë në “triumfin e Kurtit”, sepse ishte ai qe do dilte “në skenë” teksa në atë tubim, ai dërgoi mesazhe mbarëshqiptare.

“Nëse Rama do ishte atje, do kishte një rol dytësor. Ai e gjykoi se ishte e pamatur politikisht që të merrte pjesë. U takua vetëm me Vjosa Osmanin në Prishtinë, gjë që tregoi se ai bën dallimin në lidershipin e Kosovës dhe se e njeh dallimin që ekziston mes tyre. Rama gjithahstu është takuar edhe me kryebashkiakun e Prishtinës dhe më pas dërgoi mesazhe kritike për qeverinë në Prishtinë. E gjithë kjo kur shikohet së bashku, tregon shkallën e konfliktit mes tij dhe Kurtit dhe që të dy përdorin çdo mundësi për ta nënvizuar këtë hendek mes te dyve” – vlerësoi Gogiç, duke theksuar se dt kryeministrat shqiptarë i ndajnë shumë gjëra, e njëra prej tyre është se Rama do donte të kishte një rol të caktuar në dialogun ndërmjet Beogradit dhe Prishtinës, siç kishte në kohën kur Hashim Thaçi drejtonte negociatat nga anën e Kosovës.

“Por Kurti nuk e dëshiron këtë. Ai nuk do që Rama të faktorizohet, por se është vetëm Prishtina që i përcakton kushtet e dialogut me Beogradin pa rolin e madh që mund te merrte kryeministri I Shqiperise. Kësaj Rama iu përgjigj në mënyrën e tij, duke tentuar ta margjinalizojë Kurtin duke bërë vetë një draft të statutit të asociacionit, duke folur për çështjen, por edhe për marrëveshjet si ajo franko-gjermane dhe në përgjithësi kritikoi politikën dhe qasjen e Kurtit në dialog. Dhe tani në Prishtinë ai kritikoi qeverinë e Kosovës teksa tha se ajo bën politikë të jashtme krahas funksionit të politikës së brendshme” – deklaroi Gogiç.

Kurti, shtoi ai, nuk është pa përgjegjësi për marrëdhënien siç ekziston, sepse dikur ai drejtoi fushata kundër Ramës në zgjedhjet parlamentare në Shqipëri, në të cilat kishte kandidatët e tij dhe mes tyre kishte edhe mosmarrëveshje përsa i përket Nismës së Ballkanit të Hapur, një nga propozuesit kryesorë të së cilës ishte Rama, ndërsa Kurti ishte kundërshtar i nismës dhe e perceptoi atë si një tradhti qe vinte nga Shqipëria……………

“Në marrëdhëniet e tyre janë kontestuese edhe marrëdhëniet mes kryeministrit Rama dhe presidentit të Serbisë, Aleksander Vuçic, të cilët kanë një lloj partneriteti që Kosova asnjëherë nuk e ka parë me miratim dhe gjithmonë ka pasur frikë se do të margjinalizohet. Gjithashtu Rama kishte Marrëdhëniet shumë të mira me Hashim Thaçin, Rama e mbështeti Thaçin gjatë negociatave me Beogradin dhe para disa kohesh e vizitoi Thaçin në paraburgim në Hagë, gjë që Kurti e konsideroi si sulm ndaj vetes se tij, pasi kundërshtari kryesor politik i Kurtit vazhdon te jete Hashim Thaçi” – potencoi analisti politik.

Ai tha gjithashtu se është interesant fakti që Rama është takuar të hënën me Presidenten e Kosovës Vjosa Osmani pasi siç shprehet ai, të dy nuk kanë pasur marrëdhënie të mira në të kaluarën.

“Marrëdhëniet e Ramës me Thaçin dhe Vuçicin dikur rëndonte edhe marrëdhëniet që kishte me Osmanin. Mirëpo, kohet e fundit ka pasur një çarje në marrëdhëniet mes Osmanit dhe Kurtit, dhe duket se Osmani në njëfarë mënyre po i kundërvihet Kurtit duke i dalë krah Ramës. Kjo në fakt tregon se marrëdhëniet mes liderëve shqiptarë janë shumë më të ndërlikuara dhe më komplekse sesa do të supozonim dhe se ato madje ndryshojnë në disa çështje kyçe të interesit të tyre kombëtar” – theksoi politologu Ognjen Gogiç

 

Continue Reading

Shkrime

Kecat që ulërinin si këlyshë ujqish për të shqyer Bashën, tani do poshtërohen nga ujku Berisha

Nga Artur Zheji

Përfundimisht Sali Berisha dhe grupi i tij më i ngushtë, politik dhe ekonomik, janë vështirësisht të konkurrueshëm. Sepse të fitosh betejat në një terren rrëshqitës dhe armiqësor, duke patur administratën amerikane dhe Brukselin kundra, është padyshim në kufirin e të pamundurës.

Sepse beteja e Doktorit, nuk ishte rikthimi në pushtet, por pushteti i plotë mbi Partinë Demokratike, të cilin ja lëkundi për disa kohë vetëm Lulzim Basha.

Porse ambicia verbuese dhe etja e pasosur për vrarë politikisht Bashën, që nuk kishte pas vetes grupime ekonomike, apo grupime të fortësh të mirë armatosur, punoi mirë e bukur, në interes të Doktorit.

Grupi i brishtë i deputetëve të rinj rreth Bashës, gjykuan krejt para kohe, se Saliu, politikisht morri fund dhe vrapuan te oborri i Doktorit, me shpresë t’i rrëmbenin Partinë Demokratike.

Doktori, një ujk i sprovuar politik, i joshi me dhurata dhe me xhingla vezulluese, përderisa të zgjidhte dy çështje kryesore:

– Rrëzimin politik të Bashës

– Marrjen e vulës, pra aktin përfundimtar noterial të pronësisë ndaj Partisë, godinën madhështore dhe truallin e pafund përreth…

Tani Doktori, ka lluksin e trashëgimisë së pronës së vet, tapinë e së cilës, të gjithë ambiciozët me brirë, i dhanë një dorë që ay, ta fitonte, ta fitonte me çdo kusht, edhe duke gënjyer ujqit e rinj, si të ishin ca keca me këmborë.

Një bravo të madhe për Doktorin, që korri një fitore të fundit, të denjë për manual studimi, në shkencat politike shqiptare.

Kardiologu, u rrëfye mbi të gjitha një psikolog i përkryer! Dhe me fyellin e një Fakiri persian, luajti fort bukur me gjarpërinjtë dhe gjarpërueshet e reja.

Fillimisht i magjepsi që të kafshonin me dhëmbkat e helmuara Lulzim Bashën e njomë, e më pas i joshi të lodronin si “liderët” e të ardhmes, duke i futur përmes tingujve të të njëjtit fyell magjik, në thesin e tij, thurur me fije kërpi dhe premtimesh që mrekulluan kecat apo gjarpërushët pa kërbisht!

Tani Sali Berisha, është rikthyer përfundimisht!

Është në pushtet të plotë të lojës politike dhe komunikon me kode vetëm me Edi Ramën!

Gjykoj se vetëm Argita dhe Shkëlzeni mund të trashëgojë natyrshëm këtë Parti, të tjerat janë fjalë dhe tinguj plot fantazi të Flautit magjik, që ja mbërriti deri këtu!

Se çdo bëjnë kecat që ju fal ca kohë e drejta të ulurinj si këlyshë ujqish, është çështje garniture dhe sallaturinash… rizgjimi i tyre do të jetë një dramë e vockël dhe e parëndësishme.

Game over!

Sali Berisha në poltronën e PD ndërsa Edi Rama, në poltronën e kryeministrit, edhe për një mandat të katërt!

Kjo është marrëveshja, që të gjithë do ta mohojnë dhe do të përbetohen, se nuk ka ndodhur kurrë!

Dhe madje, shumë kush do ti besojë këto përbetime, për të “mirën” e Shqipërisë dhe shqiptarëve.

Spak, nëse do të vazhdosh të jesh SPAK-u! Është rasti ta kesh mirë mendjen, tash e tutje!

Kaq për sot…

Continue Reading

Shkrime

Asgjë e re nga Fronti i Lindjes në “Botën serbe”

Nga Enver Bytyçi

Të dielën u zhvillua parada e asaj që quhet “Bota serbe”! Ceremonia e kësaj parade u zhvillua në Beograd dhe morën pjesë deputetët dhe zyrtarë të lartë të Serbisë, Republikës Srpska, si dhe ata të Listës Srpska të Kosovës. U përfaqësuan në këtë asamble paradë edhe përfaqësuesit e Kishës Ortodokse të Serbisë, si dhe anëtarët e akademive të Shkencave të Beogradit dhe Banja Lukës. U konstitua një organ jo legjitim, por që paraqet rrezik për paqen dhe stabilitetin e rajonit të Ballkanit Perëndimor. U miratua dhe një dokument, të cilin parlamenti i Republikës Srbska do ta miratohet në korrik, d.m.th në kohën kur nga këta serbë u krye para 25 vitesh Masakra e Srebrenicës.

Manifestimi i 8 qershorit ishte një lloj demonstrimi force kundër Perëndimit, kundër popujve dhe shteteve të tjera të rajonit e sidomos kundër Kosovës, shqiptarëve, si dhe kundër boshnjakëve dhe Bosnjë-Hercegovinës. Ai i ngjante mitingut të madh të Milosheviçit në Fushë-Kosovë më 28 qershor 1989. I ngjan memorandumeve të Akademisë së Shkencave dhe të Arteve të Serbisë për asgjësimin e elementit shqiptar në Ballkan e sidomos në trevat e ish-Jugosllavisë. Por ka një qasje edhe si ato të memorandumeve të Sinodit të Kishës Ortodokse të Serbisë.

Aty u bënë bashkë të gjitha elitat serbe në Ballkan me qëllim që të mobilizohen për mbrojtjen e asaj që Aleksandër Vulin e quan “Bota serbe”!

sigurt është se të gjithë politikanët serbë në Serbi, në Republikën Srpska dhe në Kosovë duan të strehohen nën çatinë e nacionalizmit ultrashovinist. Milorad Dodik, Aleksandër Vulin, kryeministri i ri i Serbisë, ministri Ivica Daçiq e disa të tjerë janë më entuziastë për këtë, sepse i besojnë Botës ruse të Vladimir Putin dhe Aleksandër Dugin në Moskë.  Dodik sapo u kthye nga Petersburgu, ku takoi presidentin Putin. Nuk ishte rastësi vizita e tij dhe takimi me Putin pas përpjekjeve të fundit për shpalljen e Republikës së Pavarur Srpska dhe në prag të këtij takimi të madh nacionalist të së shtunës në Beograd.

Të gjithë këta ishin shumë optimistë për atë që po ndodhte dhe janë gati që të ndezin sërishmi një konflikt tjetër në Ballkan në emër të Serbisë së Madhe.

Por, presidenti Vuçiq ishte i dyzuar. Ndërsa fliste për Botën serbe, thoshte se respekton DAYTO-n dhe vendimet e tij për krijimin dhe funksionimin e shtetit të Bosnjë-Hercegovinë. Foli për unitet, për kohët e vështira që e presin Serbinë, por u angazhua për “paqe”! Pra, vetëm Vuçiq shfaqi dualitetin e vet, me të cilin ka operuar gjatë një dekade. Dhe me këto dy fytyra e kanë besuar perëndimorët. Mendon se do ta besojnë sërishmi. A do t’ia dalë? Nuk besoj! Sepse janë bashkëpunëtorët e tij në qeverisje po e dekonspirojnë atë vazhdimisht. Sepse është Kisha Ortodokse dhe Akademia serbe që vendosin për rrugën që do ndiqet. Ai pushtetin e tij e mbron me nacionalizmin e këtyre aktorëve në Serbi.

Dhe në thelb është i detyruar të veprojë sipas programeve kishtare dhe akademike të përkrahura nga shumica dërmuese e politikanëve serbë, pra për “Botën serbe” edhe me mjete ushtarake. Për pasojë nuk ka ndodhur të shtunën diçka e paparashikuar! Gjithçka që u bë pardje në Beograd, është skenar i praktikuar nga Serbia për më shumë se një shekull! Asgjë e re nga Fronti i Lindjes së “Botës serbe”!

Continue Reading
Advertisement

TRENDING